Логотип сайту

Як звертатися до людей?

Как обращаться к людям?

Як часто у вас виникає необхідність звернутися до нового знайомого або ж випадковій людині? Буває так, що люди здатні розгубитися в ситуації, коли їм раптом потрібно звернутися до кого-небудь. І адже не можна просто так взяти і сказати "Гей!" або "Вибачте". Як же слід діяти? Як звертатися до людей?

Насправді, в етикеті є цілком реальні і зрозумілі кожному дії на цей рахунок.

Якщо ви старше

Якщо ви старше того, до кого звертаєтеся на кілька років, то в залежності від конкретного випадку, за етикетом можете звернутися до людини на "ти" або ж "молода людина". Доречно буде додати "Вибачте"/"Вибачте, будь ласка". Таке звернення раніше часто можна було почути серед мешканців Ленінграда, які зверталися до молоді: "Вибачте, молодий чоловік....". Вибачення насправді означали, що той, хто звертається наперед вибачається за те, що забирає час.

Якщо ви молодше

Якщо ви молодше того, до кого вирішили звернутися, то краще звертатися на "ви". Винятки становлять випадки, коли людина старше вас всього на два-три роки. У решті ж краще звернутися до людини в шанобливій формі: "Вибачте, будь ласка"; "Чоловік, ви упустили", "Дівчина, ви не зайняті?" і т. п.

Старовинні звернення

В СРСР часто до перехожого могли звернутися, як "Громадянин" або "Товариш". Причому, таке звернення було актуально серед представників міліції та рядів громадян. Сьогодні все частіше серед представників закону можна почути звернення: "Молодий чоловік", "Дівчина", "Жінка або Чоловік". Загалом, звичайні звернення, які поширені в суспільстві. Все тому, що звертатися до людей, називаючи їх товаришами вже для багатьох не актуально. Хоча серед військовослужбовців або навіть студентів - це може бути цілком доречно.

Етикет вітання

Говорячи про те, як вітатися з людьми, варто нагадати, що слова "Здрастуйте", "Привіт", "Здорово" та інші є фамильярными. В етикеті їх допускається використовувати тільки серед близьких друзів. При цьому підкреслюється, що якщо ви зустрічаєтеся з людьми, які не знайомі з вашим оточенням, слід привітатися з одним за загальноприйнятими правилами: "Здрастуй", "Привіт".

Не варто під час привітання з людьми, які на порядок старше вас, задавати питання в дусі: "Як справи?", "Як життя?" "Як здоров'я?". В етикеті прийнято питати "Як поживаєте?", "Як у Вас справи?". Зверніть увагу на шанобливе звертання до співрозмовника.

Етикет поводження в робочій обстановці

Ділове звернення - демонстрація шанобливого ставлення до партнерів і колег. Тому прийнято звертатися на «ви» до всіх: керівників, підлеглих, клієнтів, партнерів, колег незалежно від віку і статусу. Офіційна обстановка вимагає підвищеної ввічливості у зверненні до співрозмовника, незалежно від його становища. Звернення до найбільш важливих особам, що займають високе суспільне або службове становище, відзначеним за видатні заслуги може бути наступним: "Вельмишановний (вельмишановний)" В. О.

В офісному середовищі передбачається звернення по імені-по батькові, винятком може стати тільки той працівник або клієнт, який сам просить звертатися до нього тільки по імені. У такому разі необхідно вживати повну форму імені, наприклад Анатолій, а не Толю. Звертайтеся на «ви». Можливо, працюючи разом досить давно, ви встигли стати добрими приятелями, а, може, і друзями, не варто поєднувати на робочому місці ділові та особисті стосунки, серед колег не варто давати собі поблажку у вигляді фамильярных звернень, дотримуйтесь правил етикету. Також у діловому світі неприпустимі звернення з гендерних ознаками «Дівчина», «Чоловік» і т. д. Варіанти звернення: «Шановні колеги!», «Господа» цілком прийнятні.

Якщо ви хочете дізнатися більше про етикет, радимо прочитати статтю Що таке етикет.

Додати коментар
Ім'я:*
Пошук по сайту