Логотип сайту

Як правильно написати характеристику?

Как правильно написать характеристику?

Характеристика - це офіційний документ, що містить короткий звіт про службової і громадської діяльності людини, а також інформацію про його головних достоїнствах і недоліках. Маючи грамотно складеної характеристикою і резюме, кандидат вже може розраховувати на вигідну посаду. Отже, розберемося, як правильно написати характеристику.

Стандарт

Для оформлення характеристики офіційних бланків не існує, проте з плином часу певний стандарт складання цього документа все-таки склався. Характеристика пишеться від третьої особи, підписувати її повинен начальник кадрового відділу, а також начальник підрозділу, в якому числився співробітник.

Обов'язкові розділи характеристики:

  • вступна частина,
  • анкетні дані
  • інформація про трудову діяльність,
  • оцінка ділових та особистісних якостей,
  • заключна частина.
  • Строгого поділу на розділи бути не повинно, але всі вони повинні бути представлені, причому одна частина повинна плавно перетікати в іншу, не потрібно виконувати окремих заголовків, типу "Анкетні дані", "Особистісні якості" і т. д.

    Розглянемо трохи докладніше правила оформлення кожного розділу.

    Вступна частина

    Ця частина складається з назви документа, інформації про організації, імені працівника та його посади. Інформація про організацію (назва, адреса, реквізити) зазначається у верхній частині аркуша, під нею розміщується назва документа - "Характеристика". Далі зазначається повне ім'я працівника і його посаду в вищезазначеної організації.

    Анкетні дані

    У цій частині вказується рік народження співробітника, його освіту із зазначенням місця навчання та року його завершення. Крім того, в цьому розділі зазначається науковий ступінь та звання співробітника, якщо такі є.

    Інформація про трудову діяльність

    Яка інформація доречна в даному розділі? По-перше, дані про те, коли працівник був прийнятий на роботу і на якій посаді, не зайвим буде вказати і більш ранні місця роботи працівника. По-друге, інформація про переходах і підвищення в посаді співробітника, якщо такі, звичайно, є. По-третє, тут слід перерахувати найбільш важливі результати діяльності працівника, наприклад, керівництво великим проектом, підписання договору з великим партнером і т. д. Ну, і нарешті, доречна в даному розділі інформація про отримання працівником додаткової освіти під час перебування на посаді.

    Оцінка ділових та особистісних якостей

    В даному розділі важливо не тільки оцінити професійні навички співробітника, але і його моральні та етичні якості. Що слід зазначити при описі ділових якостей?

  • наявність досвіду в тому чи іншому виді діяльності із зазначенням найбільш виграшних навичок співробітника, зокрема варто відзначити, в яких видах діяльності працівник досяг максимального результату;
  • знання нормативних документів, власних прав та обов'язків, бажання розвиватися та інше;
  • уміння правильно організувати робочий процес у часі, здавати доручені завдання вчасно, бути ефективним у критичній ситуації.
  • При оцінці особистісних якостей важливо відзначити вміння підтримувати коректні відносини як з колегами, так і з керівництвом. Окремо слід відзначити вміння налагоджувати стосунки з партнерами.

    У даному розділі необхідно вказати не тільки найбільш виграшні сторони співробітника, але і його недоліки, однак робити це слід коректно. В якійсь частині ви напишете - співробітник має великий досвід, в якійсь- достатній досвід, ну а де-то доведеться написати - має недостатньо глибокі знання. Характеристика не може бути ідеальною, і слова "недостатньо глибокі знання" не зроблять її гірше, а лише наблизять до реальності. Дана фраза навряд чи справить поганий ефект на майбутніх роботодавців, особливо якщо в попередніх розділах ви вказали, що співробітник завжди відкритий для отримання нових знань.

    Заключна частина

    У цій частині вказується мета складання характеристики, припустимо вказати - "Характеристика дана для пред'явлення за місцем вимоги".

    Далі в правому нижньому куті аркуша розміщуються підпису необхідних осіб, тобто, як ми згадували вище, начальника відділу кадрів та начальника підрозділу, в якому числився співробітник. Підписи необхідно підкріпити офіційними печатками організації, і, крім того, не забудьте поставити дату оформлення характеристики.

    Більше інформації про складання характеристик дізнайтеся в розділі Характеристики.

    Додати коментар
    Ім'я:*
    Пошук по сайту